FAQ
Algemene informatie
Gesloten op nationale feestdagen.
Bestellen en betalen
Wij nemen geen bestellingen telefonisch aan; deze kunnen uitsluitend via onze webshop of per e-mail worden geplaatst.
Bestellingen via de webshop worden met voorrang behandeld, en u ontvangt direct na het plaatsen van de bestelling een orderbevestiging. Bestellingen per e-mail worden handmatig verwerkt, en u ontvangt de orderbevestiging hiervan op een later moment.
Om fouten te voorkomen en een snelle verwerking te garanderen, raden wij u aan om uw bestellingen via de webshop te plaatsen
Vanaf het moment dat wij uw bestelling ontvangen, wordt deze doorgaans binnen 30 minuten intern verwerkt. Wij verzoeken u om direct uw orderbevestiging te controleren en eventuele wijzigingen zo snel mogelijk door te geven, zodat wij deze tijdig kunnen verwerken.
U kunt bij ons diverse merken bestellen; echter, houd rekening met de levertijd van het product met de langste levertijd. Indien gewenst, kunnen wij in overleg een deellevering verzorgen tegen een toeslag van € 5,-.
Bij het plaatsen van je bestelling proberen we een kredietlimiet voor je te regelen via onze kredietverzekering, zodat je de mogelijkheid hebt om binnen 30 dagen te betalen. Als we geen krediet kunnen krijgen, vragen we je om de bestelling vooruit te betalen.
In dat geval ontvang je een aparte e-mail met het verzoek om de vooruitbetaling te voldoen. Je bestelling wordt pas verwerkt nadat we de betaling hebben ontvangen. Om het proces te versnellen, kun je een betalingsbewijs naar orders@tgh.nl sturen, zodat we je order direct in behandeling kunnen nemen.
Een backorder betreft een artikel dat zowel bij ons als bij het hoofddistributiecentrum van het betreffende merk is uitverkocht. Backorders worden altijd zonder extra verzendkosten uitgeleverd.
Als een product is uitverkocht, kun je de verwachte leverdatum vinden door met de muis over de infoknop te gaan bij het aantal dat op 0 staat. Als er geen datum wordt weergegeven, kun je de nieuwe leverdatum altijd opvragen, bij voorkeur via e-mail.
Indien je een artikel hebt besteld en de voorraad niet toereikend is, ontvang je van ons een e-mail met de vraag hoe je verder wilt handelen. In deze e-mail vermelden we per artikel de afwijkende levertijd, indien van toepassing. We helpen je graag bij het vinden van een alternatief. Daarnaast heb je de optie om de backorder te behouden of te annuleren.
Wanneer in de status 'ONBEKEND' wordt vermeld, betekent dit dat wij op dit moment geen verdere informatie hebben en dat de levering mogelijk nog enkele maanden kan duren.
Als 'FABRIKANT' wordt vermeld, houdt dit in dat het product uit het hoofddistributiecentrum moet komen. Deze informatie was echter al zichtbaar op het moment van bestelling en wordt niet als een backorder beschouwd.
Houd er rekening mee dat de opgegeven leverdata altijd indicatief zijn en kunnen verschuiven.
Containervrachten kunnen om verschillende redenen vertraging oplopen, wat invloed kan hebben op de leverdatum.
We doen ons best om je tijdig te informeren over eventuele wijzigingen in de levertijd.
Per order staan wij één toevoeging toe indien je iets bent vergeten te bestellen. Uitverkochte artikelen kunnen echter niet aan een bestaande order worden toegevoegd. Zorg ervoor dat je de toevoeging op dezelfde dag plaatst als de initiële bestelling. De volgende dag worden de orders naar ons magazijn overgedragen, waarna er geen wijzigingen meer mogelijk zijn.
Hoe voeg je iets toe aan je order? Plaats het gewenste artikel via onze website en vermeld in het opmerkingenveld: "Toevoegen aan [ordernummer, beginnend met VO]". Je ontvangt automatisch een orderbevestiging met verzendkosten, maar deze worden intern door ons verwijderd, zodat beide orders samen worden verzonden.
Houd er rekening mee dat als de toevoeging een langere levertijd heeft, dit ook kan leiden tot een vertraging van de initiële bestelling.
Ze worden ook niet standaard retour genomen, maar we kunnen bij bepaalde merken wel een uitzondering maken.
Dit dient vóór het plaatsen van de sample order overlegd te worden met onze binnendienst.
Gepersonaliseerd textiel
Een bedrukt kledingstuk wil je graag in topconditie houden. Daarom is het belangrijk om je kleding met zorg te wassen, drogen en strijken. Om snelle slijtage te voorkomen, raden we je aan om de volgende wasvoorschriften te volgen:
- De bedrukking bereikt zijn maximale hechting ongeveer 72 uur na productie. Binnen deze tijd is het beter het textiel niet te wassen.
- De wasinstructies in de kleding gelden niet voor de bedrukking.
- Was bedrukte kleding altijd binnenstebuiten en sluit alle ritsen.
- Was op maximaal 40 graden en met een toerental van maximaal 1200 toeren.
- Gebruik een vloeibaar wasmiddel zonder bleekmiddel.
- Gebruik nooit chloorbleekmiddel.
- Droog bedrukt textiel niet in de droogtrommel.
- Laat bedrukt textiel niet chemisch reinigen.
- Nylon producten mogen nooit in de wasmachine of droogtrommel. Deze artikelen kunnen het beste gereinigd worden met een vochtige spons en blijven het mooist met handwas.
- Strijk nooit direct over de bedrukking; strijk binnenstebuiten op lage temperatuur.
Als je je aan deze voorschriften houdt, blijft je bedrukte textiel langer mooi. Omdat we niet kunnen controleren of de voorschriften worden nageleefd, kan Textiel Groep Holland geen aansprakelijkheid aanvaarden voor bedrukt textiel. Mocht je toch een probleem ondervinden, neem dan gerust contact met ons op; we zoeken graag samen naar een oplossing.
Verzending en levering
De levertijd van je bestelling wordt bepaald door het merk met de langste levertijd. Je kunt deze levertijd zien op het moment dat je de aantallen invoert op de website. Volg deze stappen om de verwachte leverdatum te berekenen:
- Kijk naar het merk met de langste levertijd (bijvoorbeeld: B&C: 2-3 werkdagen).
- Tel het aantal werkdagen op bij de orderdatum (bijvoorbeeld: besteld op 10 januari, + 2-3 werkdagen = levering uiterlijk 12 of 13 januari).
- Houd rekening met weekenden en nationale feestdagen, want op deze dagen leveren de chauffeurs niet.
Zodra je de pakbon, factuur of track & trace ontvangt, is je order overgedragen aan de vervoerder.
Als je bijvoorbeeld Payper bestelt met een levertijd van 1-2 werkdagen en Portwest met een levertijd van 5-6 werkdagen, zal de hele order wachten op de levering van Portwest, tenzij je kiest voor een deellevering tegen een toeslag van €5,00.
Uitverkochte artikelen (backorders) worden later apart verzonden, zonder extra verzendkosten. We informeren je altijd over uitverkochte producten voordat we je order verwerken.
GLS is onze vervoerder. Hieronder vind je een overzicht van de transportkosten.
Standaard transportkosten DeBeNeLux | ||
Samples (maximaal 6 stuks) | € 7,50 | |
Orders tot €250,00 | € 10,00 | |
Orders vanaf €250,00 | Franco | |
Transportkosten transfers | € 7,50 | |
Toeslag afgelegen gebieden/waddeneilanden per doos: | € 7,50 | |
Alle vermelde prijzen zijn steeds excl. BTW. |
Express zendingen (Enkel NL mogelijk). Toeslagen per pakket. | |||
Eerste pakket levering vóór 09.00u | € 49,50 | ||
Volgende pakketten levering vóór 09.00u |
|
||
P/pakket levering vóór 12.00u Volgende pakketten levering vóór 12.00u |
€ 17,50 € 14,50 |
||
P/pakket 100% levering vóór 17.00u | € 12,50 | ||
P/pakket zaterdaglevering vóór 12.00u Volgende pakketten levering zaterdag vóór 12.00u |
€ 15,00 € 5,00 |
||
Alle vermelde prijzen zijn steeds excl. BTW. |
Na verzending levert GLS binnen Nederland binnen 48 uur (95% binnen 24 uur) en in België/Duitsland binnen 72 uur (80% binnen 24 uur, 99% binnen 48 uur).
Hierbij vind je onze verwachte levertijden:
Levertermijnen per merk (langste dient aangehouden te worden voor uw order) | |||
Deelleveringen zijn mogelijk in overleg aan een toeslag van €5/zending. | |||
Alle levertijden zijn indicatief, ook wij zijn afhankelijk van derden. | |||
Merk | Magazijn 1 | Magazijn 2 | Indien besteld voor: |
(anders + 1 dag) | |||
BP | 4-5 Werkdagen | 09:30u | |
James & Nicholson | 4-5 Werkdagen | 09:30u | |
Myrtle Beach | 4-5 Werkdagen | 09:30u | |
New Star | 2-3 Werkdagen | 11:30u | |
The One | 2-3 Werkdagen | 11:30u | |
Longshirts | 1-2 Werkdagen | 15:00u | |
Portwest | 5-6 Werkdagen | 13:30u | |
Payper | 1-2 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:00u |
Neutral Label | 1-2 Werkdagen | 3-4 Werkdagen | 11:30u |
Neutral Tex | 1-2 Werkdagen | 13:00u | |
B&C | 2-3 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:30u |
Beechfield | 2-3 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:30u |
Fruit of the loom | 2-3 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:30u |
Gildan | 2-3 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:30u |
K-Up | 2-3 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:30u |
Kariban | 2-3 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:30u |
Ki-Mood | 2-3 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:30u |
Premier | 2-3 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:30u |
Proact | 2-3 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:30u |
Result | 2-3 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:30u |
Russell Collection | 2-3 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:30u |
Sols | 2-3 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:30u |
YOKO | 2-3 Werkdagen | 5-6 Werkdagen | 13:30u |
De levertijden zijn indicatief en afhankelijk van feestdagen, vervoerders en het tijdstip van je bestelling.
Geef je deadline aan ons door, dan kijken we of deze haalbaar is. Is een product uitverkocht?
Je ontvangt altijd per e-mail de nieuwe leveringsdatum, tenzij al goedgekeurd tijdens het bestellen.
Hiervoor kan je kiezen in het bestelproces op de website.
Je klant ziet dan geen afzender op het verzend etiket. Onze tape is altijd neutraal.
Standaard sturen we zendingen zonder leveringsbon, deze verstrekken wij digitaal zodra de zending wordt opgehaald door de transporteur.
Optioneel: Je kan wel je eigen leveringsbon uploaden tijdens het bestelproces. Deze voegen wij dan toe aan de zending.
Retouren
Wij nemen alleen artikelen retour die maximaal 30 dagen geleden zijn gefactureerd. Samples, artikelen die uit het assortiment zijn genomen, en bedrukte of geborduurde artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Dit geldt ook voor artikelen die niet meer in de originele verpakking zitten.
Je kunt een retour aanmelden via je klantenaccount onder het tabblad 'Retour aanvragen'. Elke retourzending moet vooraf worden goedgekeurd door Textiel Groep Holland.
We accepteren alleen retourzendingen die vergezeld zijn van de retourbon die je van ons ontvangt na goedkeuring van je retouraanvraag.
Voor de volledige retourvoorwaarden en de bijbehorende kosten: klik hier (artikel 10).